Festiwal Filmów Historycznych i Wojennych

Festiwal Filmów Historycznych i Wojennych

Spotkaj nas w mediach społecznościowych

Goście tegorocznej edycji

Joanna Kos-Krauze

Reżyserka, scenarzystka, producentka, przewodnicząca Gildii Reżyserów Polskich. Wspólnie z Krzysztofem Krauze zrealizowała wiele filmów, między innymi: „Plac Zbawiciela”, „Mój Nikifor”, „Papusza”, a ostatnio „Ptaki śpiewają w Kigali” – poruszający dramat podejmujący temat ludobójstwa w Rwandzie. Ten ostatni film zdobył wiele nagród, między innymi Srebrne Lwy na Festiwalu Filmowym w Gdyni w ubiegłym roku. Nagrody indywidualne otrzymały również aktorki Jowita Budnik i Eliane Umuhire, a także montażystka – Józefina Gocman.

Joanna Kos-Krauze podczas uroczystej premiery filmu „Ptaki śpiewają w Kigali”. Fot. Michał Puchalski

 

Małgorzata Sobieszczańska

Pisarka i scenarzystka. Za pierwszy scenariusz filmu fabularnego – „Zgoda” otrzymała nagrodę w konkursie Script Pro, a sam film – nagrody na festiwalach w Locarno, Montrealu, Chicago i w Gdyni. Za pierwszą książkę „Z ostatniej chwili” otrzymała nominację do Wielkiego Kalibru oraz nagrodę w kategorii debiut na Międzynarodowym Festiwalu Kryminału we Wrocławiu.

Urodzona w Gdańsku w 1969 roku. Studiowała na wydziale aktorskim warszawskiej szkoły teatralnej, ale szybko porzuciła aktorstwo i ostatecznie ukończyła Wiedzę o Teatrze w warszawskiej PWST (obecnie Akademia Teatralna) oraz Studium Scenariuszowe w łódzkiej szkole filmowej. Przez kilkanaście lat pracowała jako dziennikarka, między innymi w Radiu Tok Fm, Canal +, miesięczniku „Cinema”.

Autorka scenariuszy seriali telewizyjnych, min. „Egzamin z życia”, „Tancerze”, „Druga szansa”, a także słuchowisk radiowych – „Ostatni akt”, „Milena”.

W 2015 roku ukazała się jej książka „Kilka dni lata”, w 2017 – „Drugi koniec świata”, wydane w Wydawnictwie Literackim. Obie były bestsellerami empiku.

Fot. Krzysztof Dubiel

 

Iwona Buchcic

Specjalistka ds. promocji i marketingu z ponad dziesięcioletnim stażem. Po ukończeniu Uniwersytetu Warszawskiego (studia z zakresu dziennikarstwa i public relations) pracowała jako dziennikarz dla portalu Stopklatka.pl i tygodnika „Przekrój”, a później jako specjalista ds. PR w agencjach public relations w Warszawie i Łodzi, między innymi Telma Communication Agency, TOKYO Public Relations and Consulting. Od lutego 2014 do stycznia 2015 jako PR Manager była odpowiedzialna za promocję, marketing i międzynarodową dystrybucję w Semafor Produkcja Filmowa/ Fundacja Filmowa Semafor. Współzałożycielka firmy MOMAKIN, gdzie prowadzi kompleksowe działania promocyjne wielu projektów, takich jak „Polish Quality”, seriali telewizyjnych: „Pamiętnik Florki”, „Przytul mnie”, „Żubr Pompik”, „Wojna i ja” itp. Specjalizuje się także w obsłudze PR studiów i producentów filmowych oraz projektów filmowych.

 

Anna Szczerbińska

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Szkoły Pantomimy i Tańca w Katowicach, a także podyplomowej szkoły Reportażu i Dokumentu, podyplomowego Wydziału Produkcji Filmowej i Telewizyjnej przy WSF-ie i Studium Coachingu na Uczelni Łazarskiego.

Od 5 lat odpowiada za dział Public Relations w największej firmie rentalowej z obszaru techniki filmowej – w Heliografie.

Równolegle z pracą PR-ową & aktorską realizuje się jako trener i coach – uczy przede wszystkim pracy nad głosem i ciałem, technik interpretacyjnych, metod motywacyjnych oraz public speaking. Zajmuje się zagadnieniami autoprezentacji, wystąpieniami publicznymi, pracą ze stresem, przybliża dress code oraz savoir-vivre i etykietę w biznesie.

 

Adam Zdunek

Absolwent Instytutu Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika na kierunku: Socjologia Polityki oraz Studiów Podyplomowych Master of Business Administration w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu. Studiował również Psychologię Ekonomiczną w ramach studiów specjalnych UMK. Specjalista w zakresie marketingu, komunikacji społecznej, manipulacji politycznej i psychologii reklamy.

Od 1995 roku związany z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym Camerimage i Fundacją Tumult, w której w 1997 roku został szefem Działu Strategii, Promocji i Rozwoju odpowiedzialnym za promocję oraz oprawę wydawniczą wszystkich działań artystycznych fundacji. Od 2007 roku Dyrektor Marketingu Fundacji Tumult, odpowiedzialny za współpracę z polskimi sponsorami oraz głównymi patronami medialnymi Camerimage.

Od 2008 roku Wiceprezes Zarządu Fundacji Sztuki Świata, zajmującej się rewitalizacją zrujnowanych budynków dawnej łódzkiej Elektrociepłowni EC1-Wschód i przekształceniem ich w Centrum Sztuki Filmowej Davida Lyncha, tj. miejsce, gdzie uzdolniona artystycznie młodzież z całego świata miała realizować się twórczo pod opieką słynnego amerykańskiego reżysera i producenta. Projekt otrzymał dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Dzisiaj w EC-1 Wschód znajduje się Narodowe Centrum Sztuki Filmowej.

Od 2016 doradca dyrektora toruńskiego Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” ds. promocji i marketingu.

W czerwcu 2005 roku wyróżniony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Waldemara Dąbrowskiego Złotą Odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.

 

Olga Bieniek

Absolwentka wydziału Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTViT w Łodzi, kilkanaście lat współpracowała z Telewizją Polską jako współpraca produkcyjna, następnie samodzielny kierownik produkcji by wreszcie objąć stanowisko producenta. Już jako producent przygotowywała wiele audycji telewizyjnych a także inicjowała i samodzielnie pozyskiwała środki finansowe na produkcje filmów dokumentalnych (m.in„Pułkownik Dąbek. Obrona Gdyni 1939”, „Stocznia Gdynia Last Minute”). Pierwszym pełnometrażowym kinowym filmem fabularnym przy którym pracowała, był „Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł” (objęła stanowisko kierownika produkcji filmu). Następnie wraz z Mirosławem Piepką (scenarzystą i współproducentem w.wym. filmu) powołała do życia spółkę cywilną FILMICON, która ma na swoim koncie produkcję kinowego filmu fabularnego „Układ zamknięty” (2013) w reżyserii Ryszarda Bugajskiego. Produkowała również pełnometrażowy film dokumentalny o Tomaszu Tomaszewskim „Czarna skrzynka” (2013). Aktualnie nadzoruje produkcję następujących tytułów: filmu historycznego „Kamerdyner” w reżyserii Filipa Bajona (premiera: wrzesień 2018 r); pełnometrażowego kinowego filmu dokumentalny o zespole muzycznym Kult oraz filmu fabularnego „Polowanie” w reż. Pawła Chmielewskiego.

Nagrody indywidualne

2014 – Nagroda Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych za najlepszy debiut producencki (film „Układ zamknięty”) za „odwagę i determinację w dążeniu do celu oraz umiejętność podjęcia ryzyka, bez popadania w brawurę”; nagroda wręczona podczas Festiwalu OFF PLUS CAMERA w Krakowie

2013 – MEDAL EUROPEJSKI – przyznany przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej oraz Business Centre Club za film „Układ zamknięty”, poruszający trudną problematykę uczciwości w gospodarce, za wkład w edukację, informowanie oraz rzetelną analizę dobrych i słabszych stron przemian ostatniego dwudziestolecia w Polsce”

2013 – Wektor (Nagroda organizacji „Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej”) za „odwagę w dążeniu do przedstawienia prawdy o problemach, z którymi na co dzień zmagają się polscy przedsiębiorcy w starciu z bezwzględną machiną urzędniczą, oraz za niezwykły upór, dzięki któremu realizacja filmu stała się możliwa”

2013 – „Kobieta sukcesu” tytuł przyznany przez Konwencję Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego

 

Marcin Kot Bastkowski

Polski montażysta filmowy, członek Polskiej Akademii Filmowej i Polskiego Stowarzyszenia Montażystów. W jego dorobku znajduje się kilkanaście filmów fabularnych, dokumentalnych oraz seriali telewizyjnych. Swoją dużą przygodę z filmem rozpoczął z Jerzym Hoffmanem od filmu OGNIEM I MIECZEM, za który w roku 1999 otrzymał indywidualną nagrodę za montaż na FPFF w Gdyni. Z Jerzym Hoffmanem pracował również przy BITWIE WARSZAWSKIEJ oraz na nowo zmontował film POTOP, który otrzymał tytuł POTOP REDIVIVUS. Ostatni duży film dokumentalny, przy którym pracował to SOMETHING BETTER TO COME Hanny Polak, który zdobył w sumie ponad trzydzieści nagród i nominacji na całym świecie, w tym nagrodę specjalną na największym festiwalu filmów dokumentalnych IDFA w Amsterdamie. W najbliższym czasie wchodzi na ekrany montowany przez Kota film DYWIZJON 303 oraz JAK PIES Z KOTEM Janusza Kondratiuka, a aktualnie na jego stole montażowym znajduje się batalistyczny film LEGIONY Darka Gajewskiego.

 

Bodo Kox

Reżyser, scenarzysta.

Zaczynał jako twórca i aktor offowy, a jego film “Marco P. i złodzieje” podbił festiwale kina niezależnego. Z czasem przeszedł w kierunku głównego nurtu. Studiował w Szkole Filmowej w Łodzi oraz w Wajda School. Za debiutancką “Dziewczynę z szafy” otrzymał m.in. Polską Nagrodę Filmową “Orzeł” w kategorii “Odkrycie roku”.

Jego najnowszy film “Człowiek z Magicznym Pudełkiem” z Olgą Bołądź i Piotrem Polakiem wszedł do kin w październiku 2017 roku.